HR jest niezwykle ważną funkcją w każdej organizacji, ale aby nadążyć za zapotrzebowaniem na specjalistyczne umiejętności w zakresie HR, specjaliści ds. HR muszą stale rozwijać swoją wiedzę i umiejętności. Stawanie się lepszym specjalistą HR oznacza również stawanie się lepszym specjalistą biznesowym, co oznacza zrobienie kroku wstecz od swojej codziennej pracy i zadanie sobie pytania: "Co tak naprawdę robi moja organizacja? W jaki sposób zarabiamy pieniądze? Kim są klienci i pracownicy?". Nie ma wątpliwości, że są to czasy pełne wyzwań dla organizacji, co oznacza, że specjaliści HR muszą podnieść poziom swojej gry, aby wspierać organizację i jej ludzi.
Musisz być wykwalifikowanym komunikatorem
Komunikacja jest kluczem do skutecznego zarządzania i przywództwa - oraz do budowania silnych praktyk HR. To dlatego, że komunikacja odgrywa dużą rolę w budowaniu i utrzymywaniu relacji. Innymi słowy, musisz być w stanie skutecznie dzielić się informacjami, angażować innych i uwzględniać ich opinie, a także umieć rozwiązywać problemy z komunikacją. Oznacza to, że musisz być w stanie myśleć i działać strategicznie, mieć świadomość kulturową i posiadać umiejętności miękkie potrzebne do łatwego poruszania się w złożonych sytuacjach.
Rozwiń swoje umiejętności analityczne
Od specjalistów HR oczekuje się, że będą świetni w rozwiązywaniu problemów z ludźmi, ale także, że będą potrafili podejmować świadome decyzje na podstawie danych. Co to oznacza? Oznacza to, że w przeciwieństwie do innych kolegów z kadry zarządzającej, oczekuje się od Ciebie, że będziesz w stanie pewnie interpretować analitykę biznesową i nadawać sens liczbom. Niektórym może to przychodzić naturalnie, podczas gdy inni mogą potrzebować więcej intencji. Tak czy inaczej, ważne jest, aby zrozumieć różnicę między kierowaniem się danymi a informowaniem o nich. Jeśli kierujesz się danymi, oznacza to, że prowadzisz działania w oparciu o dane. Jeśli jesteś zorientowany na dane, oznacza to, że używasz danych do podejmowania decyzji. Co to oznacza dla lepszych specjalistów HR? Oznacza to, że musisz być w stanie wykorzystać dane biznesowe do informowania o swoich decyzjach dotyczących praktyk w zakresie zasobów ludzkich.
Powinieneś być skutecznym liderem i menedżerem
Od specjalistów HR oczekuje się, że będą przewodzić i zarządzać ludźmi. Oczekuje się od nich, że będą wiedzieli, co robią; że będą potrafili skutecznie kierować swoimi zespołami i zarządzać oczekiwaniami pracowników. Oznacza to, że musisz znać różne modele przywództwa i zarządzania, a także wiedzieć, jak zastosować je w konkretnej sytuacji. Nie oznacza to, że musisz być ekspertem we wszystkim. Oznacza to jednak, że musisz wiedzieć, do kogo się udać, gdy masz pytania lub problemy.
- Admin