Jeśli masz swój biznes i chcesz go skutecznie wypromować, to najlepszym sposobem jest reklamowanie go w wyszukiwarce Google. System Google Ads pozwala na tworzenie kampanii reklamowych dostosowanych do indywidualnych potrzeb klienta. Istnieją różne rodzaje reklam, które sprawdza się zarówno w biznesie lokalnym, jak i międzynarodowej firmie. O wszystkich z nich dowiesz się więcej w Ads Academy. W tym artykule sprawdzisz, która reklama będzie dla Ciebie najlepsza.
Reklama w sieci wyszukiwania
Jest to jedna z najczęściej wybieranych metod promowania firm w internecie. Dzięki niej strona internetowa Twojej firmy pokazuje się na samej górze wyników wyszukiwania, kiedy użytkownik wyszukuje frazę kluczową związaną z produktami lub usługami w Twojej ofercie. Aby stworzyć kampanię reklamową Google Ads w sieci wyszukiwania, musisz najpierw przeprowadzić analizę słów kluczowych i wybrać te najbardziej odpowiednie. Wybrane słowa kluczowe należy umieścić w treści reklamy, którą chcemy, aby Google wyświetliło. Jest to metoda, która umożliwia skuteczne zwiększenie widoczności strony, ruchu użytkowników w witrynie oraz konwersji.
Reklama w sieci zakupowej
Reklama w sieci zakupowej pozwala wyeksponować produkty z Twojej oferty. Wyszukiwarka wyświetla blok, w którym znajdują się produkty dopasowane do zapytania użytkownika. Potencjalny klient widzi zdjęcie produktu, cenę, model oraz markę, nazwę firmy i inne najważniejsze informacje. Aby stworzyć taką kampanię reklamową Google Ads, należy założyć konto Google Merchant Center i połączyć je z Google Ads. Następnie musisz utworzyć plik produktowy, w którym znajdą się wszystkie Twoje produkty i najważniejsze informacje o nich. Plik trzeba dodać do konta Google Merchant Center, a następnie utworzyć kampanię produktową w Google Ads. Dzięki takiemu formatowi reklamy możesz w bardzo atrakcyjny sposób pokazać swój produkt i zachęcić użytkowników do jego kupna.
Reklama wideo w YouTube
Google proponuje też kampanie reklamowe Google Ads w serwisie YouTube. Jest to reklama w formie wideo, która pokazuje się użytkownikom podczas oglądania filmów. Możesz dopasować ją tak, żeby wyświetlała się na filmach związanych z Twoją branżą. Jeśli prowadzisz sklep z kosmetykami, Twoja reklama może pokazywać się na filmach poradnikowych związanych z pielęgnacją lub przedstawiających tutoriale makijażowe. Jest to stosunkowo tani sposób promowania biznesu, ale za to bardzo skuteczny i pozwalający dotrzeć do dużego grona odbiorców.
Reklama w sieci reklamowej
Sieć reklamowa to zbiór ogromnej ilości witryn, aplikacji i filmów, w których może zostać wyświetlona Twoja reklama. Co ważne, w przypadku tej reklamy, możesz skorzystać z możliwość kierowania. Co to jest? Kierowanie reklam umożliwia określenie konkretnej grupy docelowej – wieku, zainteresowań, płci, a nawet lokalizacji potencjalnych klientów. Ten rodzaj formatu różni się tym od innych, że może wyświetlać się użytkownikom, zanim zaczną szukać usług czy produktów z Twojej oferty, nie jest to odpowiedź na ich zapytanie w wyszukiwarce. Co więcej, reklamy w sieci reklamowej wykorzystują elastyczne reklamy displayowe, które dostosowują swój wygląd, rozmiar, czy format do prawie każdego wolnego miejsca na reklamę. Kampania reklamowa Google Ads to doskonały sposób na skuteczne promowanie biznesu, przynoszący wiele korzyści w postaci zwiększonego ruchu na stronie, czy większej liczby konwersji.
- Artykuł partnera